Lawrence English’in Avustralya menşeili Room 40 etiketi, her daim gönül rahatlığıyla kulak kabartabileceğiniz, nitelikli soyut elektronika işleriyle rüştünü ispat etmiş ve kataloğuna ara sıra göz atmanın sayısız nimetler barındırdığı adreslerden biri. Elimizdeki çalışma daha önce Tomlab’in deneysel işleri sahiplenen yan kolu Softlmusic, Christof Kurzman’ın takdire şayan etiketi Charhizma ve Locust gibi şirketlerden çıkardığı çalışmalara bir yenisini ekleyen Marina Rosenfeld’e ait. New York’lu Rosenfeld, müzisyen kimliğinin yanısıra; görsel sanatlar ( video, fotoğraf vb. ) ile de yakından ilgilenen, çeşitli performans gösterileri ve ses enstelasyonu işleriyle de bunları harmanlayan çizgi dışı bir isim. Albüm minimal bir kurgu içinde, hipnotik piyano dokunuşları ile deneysel ses öbeklerinin sinematik vurgusu kuvvetli bir arka plan dahilinde incelikle işlendiği ve glitch janrına yakın bir atmosfere sahip. Plastic Materials keskin ve havada uçuşan sinyal sesleri, üst üste bindirilmiş parçalı vokal kullanımları ve dingin temposunun içine yedirilen anlık işitsel değişimlerin maharetle biçimlendirildiği bir albüm. Ziyadesiyle minimalist ve soyut bir alan üzerinde kendi yolunu çizen çalışmadan, her defasında başka başka ses parçacıklarının klavuzluğunda benzersiz ve farklı lezzetler almak mümkün.
Bu yazı Babylon derginin 2010 bahar sayısında yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder