Babylon dergiye albüm kritiğini yazmaya karar verdiğim andan
itibaren bir türlü elimden düşüremediğim bu çalışma aslında canlı bir performans
kaydı. Çağdaş bir besteci olarak tanımlayabileceğimiz Peter Adriaansz’ın
kompozisyonları ilk andan itibaren yarattıkları farklı dünyanın içine sizi
kolaylıkla çekmeyi başarıyor. Ambient bir arka plan dahilinde, matematiksel
formüller ve ziyadesiyle detaylı bir ses işçiliğinin kılavuzluğunda adım
attığınız bu evrendeki tınılar ağır ağır ama güvenli bir şekilde kulaklarınızı
ve daha da önemlisi ruhunuzu sarmalıyor. Kağıt üstündeki notalardansa sesin
özgürlükçü yapısına adanmış bu yaklaşım, aynı zamanda sistematik bir
güzergahtan ilerleyerek araştırmacı müzik namına da etkileyici bir örnek olarak
karşımıza çıkıveriyor. İlk bölümde Hammond orgun, ikinci bölümde ise ses
dalgalarının başat figür olduğu çalışma özellikle Deaf Center, Max Richter gibi
isimlere yakınlık duyanlar için kenara not edilmesi gereken oldukça etkileyici bir
albüm. Yükseltilmiş ( amplified ) seslerin esnek ve geçişken formlar dahilinde
oluşturdukları bu kompozisyonlarda sesin mekanla olan ilişkisi de kavramsal
olarak işleniyor. Bu vesileyle albüme ev sahipliği yapan Unsounds ( http://www.unsounds.com ) plak şirketini de
bu tarz işlere yakınlık duyan okuyucularımız için tekrar anımsatabilmiş olmanın
huzuruyla...
12 Aralık 2012 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder