12 Aralık 2012 Çarşamba

Peter Adriaansz. Three Vertical Swells. Unsounds (minima)


Babylon dergiye albüm kritiğini yazmaya karar verdiğim andan itibaren bir türlü elimden düşüremediğim bu çalışma aslında canlı bir performans kaydı. Çağdaş bir besteci olarak tanımlayabileceğimiz Peter Adriaansz’ın kompozisyonları ilk andan itibaren yarattıkları farklı dünyanın içine sizi kolaylıkla çekmeyi başarıyor. Ambient bir arka plan dahilinde, matematiksel formüller ve ziyadesiyle detaylı bir ses işçiliğinin kılavuzluğunda adım attığınız bu evrendeki tınılar ağır ağır ama güvenli bir şekilde kulaklarınızı ve daha da önemlisi ruhunuzu sarmalıyor. Kağıt üstündeki notalardansa sesin özgürlükçü yapısına adanmış bu yaklaşım, aynı zamanda sistematik bir güzergahtan ilerleyerek araştırmacı müzik namına da etkileyici bir örnek olarak karşımıza çıkıveriyor. İlk bölümde Hammond orgun, ikinci bölümde ise ses dalgalarının başat figür olduğu çalışma özellikle Deaf Center, Max Richter gibi isimlere yakınlık duyanlar için kenara not edilmesi gereken oldukça etkileyici bir albüm. Yükseltilmiş ( amplified ) seslerin esnek ve geçişken formlar dahilinde oluşturdukları bu kompozisyonlarda sesin mekanla olan ilişkisi de kavramsal olarak işleniyor. Bu vesileyle albüme ev sahipliği yapan Unsounds ( http://www.unsounds.com ) plak şirketini de bu tarz işlere yakınlık duyan okuyucularımız için tekrar anımsatabilmiş olmanın huzuruyla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme