90’ların
sonunda bu yana Berlin’den deneysel ve minimal elektronik müziğin ana rotasına
ciddi katkılar yapan Raster Noton etiketinin ( ya da topluluğunun ) kurucularından
olan Olaf Bender’in solo projesi Byetone, 2008 yılındaki akıllara kazınan
çalışması Death of a
Typographer’ın
ardından yine etkileyici bir albümle karşımızda. Byetone bir şekilde ana akım
tekno müzik tariflerinin tamamen dışında; zaman zaman eğlenceli, enerjisi
yüksek, dinamik ve bir anlamda matematiksel denebilecek kuramsal bir müzik
üretiyor. Robotik tınıların etrafına serpiştirilen kuvvetli baslar, “glitch”
esanslı ve Pan Sonic referanslı sinyaller edepli kıvamda kullanılan gürültü
parçacıklarıyla bir araya gelerek uyuşturucu bir etki yaratıyor Byetone’un
müziğinde. Marazî bir yanı da bulunan parçaların döngüsel hamuruna yedirilmiş
olan makine sesleri ve endüstriyel dokunuşlar yarattıkları titreşimlerle giderek
daha gergin bir atmosfer oluşturuyor. Bir önceki albüme kıyasla daha agresif,
sert ve taviz vermeyen bir müzikal çizginin yakalandığı bu çalışmada özellikle
açılışı yapan “Topas” ve onunla el ele devam eden “Telegramm” ile “Helix” isimli
parçalar bir adım öne çıkıyor. 90’ların Pan Sonic ruhunun 2000’lerdeki en güzel
yansımalarından biri; daha ritmik ve daha coşkulu.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder